fredag 25 maj 2007

Övertid

Idag var ännu en sån där kaosdag på jobbet. När allt händer samtidigt och allt hamnar på mig. Att jag ska ha så svårt att avgöra vad som är att vara ambitiös och vad som är att vara översnäll och göra andras jobb åt dem. Såklart kom jag inte hem vid fem, men där var jag bestämd iallafall och fick lovat att jag kan gå hem tidigare imorgon istället.

Ah, just det. Jobbets årliga innebandymatch mot Göteborgskontoret börjar närma sig. Obligatorisk närvaro tydligen. Undrar vad man kan hitta på för ursäkt för att slippa vara med? Enligt rykten från en av dem jag delar rum med brukar de där matcherna bli rätt våldsamma. Jag har ingen lust att bli söndersmashad av en innebandyklubba. Speciellt inte när man kan se semestern skymta någonstans där i fjärran.

Nu ska jag fixa något att äta.

Inga kommentarer: