tisdag 8 maj 2007

19:43

Alldeles för trött för att orka skriva något vettigt (hm, som om jag någonsin gör det?) efter en lång arbetsdag som inkluderade att jag fick ta emot en ytterst oprofessionell utskällning av kontorschefen å mina rumskompisars vägnar ("Detta gällar inte dig, men du kan ju hälsa X och X att....") som gjorde mig rejält sur, handlande, matlagande och annat jobbigt, slänger jag in en lista medan jag inbillar mig själv att jag är 14 så att det är helt ok att kolla på MTVs Made som jag gör just nu.

10 favoriter
Färg: svart, vit, rosa
Mat: sushi
Band: har ingen speciell favorit, har dock mycket indie/britpop i min Ipod. Brittisk sådan.
Film: kommer inte på någon speciell
Bok: många favoriter. En jag kommer på just nu är Paolo Coelhos Alkemisten. Gillar också V.S Naipauls böcker.
Sport: fotboll, hockey, friidrott, ridning, alpint
Årstid: sommar
Veckodag: lördag
Glassmak: Ben & Jerry's Cherry Garcia
Tid på dygnet: förmiddag

9 för tillfället
Humör: mätt och jättetrött
Smak: godis
Kläder: svart pennkjol, vit tight skjorta och så underkläder så klart
Bakgrund: på datorn? Körsbärsblommor.
Nagellack: Ett ljusrosa från Dior.
Tid: 19.23
Omgivning: städat och lugnt
Irritationsobjekt: ovan nämnda chef

8 första
Bästa vän: Kristin
Screen name: kommer inte ihåg
Husdjur: akvariefiskar
Förälskelse: en kille i grå tröja
Musik: Carola/ Lena Ph/ Anki Bagger/ Lili & Susie. Kommer inte ihåg vem som kom först.
Bil: Golf
Kyss: Tragiskt nog så kommer jag inte på första "riktiga" kyssen. Hur kan jag ha glömt/förträngt den?

7 senaste
Cigarett: många år sedan
Mat: laxkotletter, råris, sås, grönsaker.
Dryck: vatten
Biltur: till stallet i helgen
Kyss: i morse
Spelad låt: När jag gick hem från affären var nog sista låten något med Amy Winehouse.
Tv-program: Made på MTV.

6 har du någonsin
...dejtat en av dina bästa vänner: Nä
...brutit mot lagen: Ja
...blivit arresterad: Nej
...badat naken: Ja
...varit med på tv: Ja
...kysst någon du inte känner: Ja

5 nej tack:
Kläder: jeans med typ klorinblekningar, för tighta kläder
Mat: äter nog allt utom inälvsmat och Marmite/Vegemite.
Musik: viss hiphop
Dryck: whisky
Personlighetsdrag: falsk

4 saker
...du gjorde igår kväll: kollade på film med pojkvännen, tvättade håret med mitt nya Redken-schampo, läste Snö och sov
....du kan höra just nu: hockeykommentatorerna i matchen Sverige-Ryssland (bytt kanal), ljudet av fingrarna mot tangenterna, radion som står på i köket och... inget mer faktiskt
...du inte kan leva utan: syre, kärlek, vänner och mat
...du gör när du har tråkigt: leker med datorn, kollar på tv, pratar i telefon, gnäller.

3 personer
...du kan berätta allt för: Maja, Amine, pojkvännen
....du tycker om: ovanstående bland annat
...du inte gillar: en på mitt jobb, en från min grundskoleklass och eventuellt någon till

2 val
Kaffe eller te: Svårt val, men väljer te
Vår eller höst: vår

1 önskan
Att jag och alla jag bryr mig om får vara friska och lyckliga.

Inga kommentarer: