tisdag 29 maj 2007

Hysteriskt

Allting är fortfarande helt hysteriskt på jobbet, det har aldrig någonsin varit så här mycket att göra förut. Pojkvännen har det lika stressigt och vi är inte direkt sociala och romantiska och trevliga alltid på kvällarna. Snarare är det mer en tävling om vem som först somnar i soffan framför tvn. Jag vill ha semester! Nu!

Igår var jag ute en sväng hos Svarta monsterhästen efter jobbet. När jag skulle hämta honom i hagen var han i fullt slagsmål med en av sina hagkompisar och det tog ett bra tag att få tag i honom. Man går liksom inte gärna mellan två jättehästar som slåss. Jag misstänker att han fått en spark eller något för han var lite stel, men gick ändå helt rent och var inte svullen någonstans. Orolig som jag är ibland blev det dock en lugn skrittur i skogen bara. Rätt skönt att rensa huvudet bland granar och tallar.

Ikväll ska jag ut och springa om det inte regnar alltför mycket. Planerna är att ta en lång sväng tillsammans med Sophia. Det hade varit schysst om det fanns något milspår som gjorde att man kom tillbaka till samma ställe man började på, men det finns det tydligen inte. Antingen springer man från punkt A till punkt B eller så får man springa flera varv på kortare bana. Ja, ja, det fixar sig nog ändå.

Annars sitter jag och filar på en sparplan för att ha råd med alla de resor jag vill ha råd med. Och på eftermiddagen idag ska jag på kurs, så jag antar att jag måste få saker gjorda innan dess. Back to work.

Inga kommentarer: