lördag 19 maj 2007

Fredag

Min kropp är ovan vid ledighet. Och fyra dagar dessutom. På torsdagen hade jag liksom hunnit klämma in allt det jag i vanliga fall gör på en hel helg. Jag antar att detta iallafall var anledningen till att jag idag, observera fredag kväll, lyckades bli medlurad av en kompis till pojkvännen att följa med ut och springa. Ännu mer lurad blev pojkvännen som i stort sett aldrig springer men av nån konstig anledning ändå har bra kondition. 4,3 kilometer sprang vi och jag höll samma takt som killarna vilket gjorde att jag efteråt var i stort sett död med lila ansikte och skakande lår.

Som "tröst" fick jag en middag på vår kvarterskrog, ett halvsunkigt men rätt mysigt grekiskt ställe, och vin så nu är jag rätt nöjd med iväglurandet. Ligger däckad i soffan med datorn medan det dricks whiskey och snackas musik i köket. Orkar inte vara så trevlig flickvän att jag är med, och lika glada är nog de ändå, ha ha.

Roligt (?) är att chefen ringde hem till mig idag, fast han visste att jag var ledig, bara för att berätta att min nya kontorsstol kommit. Så intresserad är jag liksom inte...

Inga kommentarer: