måndag 21 maj 2007

Skor och bonusfunderingar


Dagen har fortsatt lika lugnt och skönt som den började. Jag har nu suttit en stund och läst mina favoritbloggar, uppdaterat min Facebookprofil och fixat andra småsaker. Nu sitter jag här med en kopp te som min älskling ordnat till mig innan han slog sig ner för att kolla på någon hongkongaction...

Dessa skor från Stella McCartney skulle jag vilja ha. Jag gillar grått. Dock tror jag för det första att de är för wild and crazy för finansvärlden (det mesta är för wild and crazy för den branschen) och för det andra är de lite väl dyra. Men drömma kan man ju iallafall...

Bild från netaporter.com

För övrigt har jag räknat ut att årets bonus (alltså bonusen för förra året) måste komma på den här månadens lön: yihoo!! Eftersom jag är duktig och sparar av min lön resten av året (IPS, fonder, cash och då och då i aktier) så känns bonusen som en ren shoppingpeng... Att det blir en väska har jag nästan bestämt mig för, det är liksom lite roligare i längden än skor. Det finns inget roligare än att ha en ny, dyr väska som man tycker att man förtjänat. Nu har jag visserligen "bara" två, men jag är helt kär i dem. Dessutom inbillar jag mig själv att det kommer att vara kul om några år att kunna säga att "Den här väskan köpte jag för min första bonus" etc. Ha ha, alla ursäkter är bra.

Nu ska jag snabbkolla di.se, placera.nu och liknande för att kunna hänga med i snacket i fikarummet imorgon. Det är inte alltid vi diskuterar siamesiska tvillingar, kattuppfödning och platåskor (inget samband mellan dessa tre) som vi gjorde senast. Tvärtom är det mycket troligare att det gäller business....

Inga kommentarer: