måndag 7 maj 2007

Hatar måndagar

Måndag morgon och rejält sliten och trött släpade jag mig till jobbet i ösregnet. En kort summering av helgen kanske kan vara på sin plats?

Fredagskvällen bestod av middag tillsammans med tjejkompisarna, rosa champagne och diverse drinkar innan vi hamnade på Anglais och drack några drinkar till innan det bar av vidare ut runt Stureplan. Mycket trevligt och mycket pratade och det var med vingliga steg jag kom hem alldeles för sent. Mellan drinkarna tog semesterplaner form, vi får se om de är genomförbara i verkligheten också eller om de bara var en strålande idé efter x drinkar?¨

På lördagskvällen var det grillfest hemma hos ett par kompisar som just köpt hus. Riktigt fint hade de det, synd bara att det låg lite långt bort. Fast jag antar att det är priset man får betala för att ha råd med ett sådant hus. Det grillades och dracks bag-in-box i mängder och var riktigt kul trots att jag var väldigt trött. Fick skjuts hem av en kompis till pojkvännen och jag somnade i bilen.

Söndagen spenderades på en filt på balkongen med ett glas saft och inte så mycket blev gjort förutom att jag stapplade iväg och köpte sushi till mig och pojkvännen.

Och nu är det ny vecka igen.

Inga kommentarer: