onsdag 30 maj 2007

Ännu en lista

Från Nina stal jag denna för att göra något annat än att jobba och sitta och fundera på menlösa saker.

vilken...
tidning läser du?: Elle, InStyle, Vouge. Vagabond ibland, inredningsmagasin ibland. DN och DI på jobbet på morgonen.
buss åker du oftast?: Åker aldrig buss.
fråga ställer du oftast?: Va?
dag föddes du: på mors dag i maj
årstid föredrar du?: sommaren
stad/by är du uppväxt i?: som barn bodde jag i ett gäng europeiska städer, 1 australiensisk, 1 nya zeeländsk och så Uppsala och Stockholm (puh!)

vad...
gör du nu?: am supposed to be working
gör dig till en bra människa?: omtänksam och håller mina löften
gör dig till en dålig människa?: hetsigt humör och säger för ofta exakt vad jag tycker
har du lyssnat på idag?: mina jobbarkompisars pladder
har du för storlek i skor?: 37
har du på dig?: svart pennkjol, vit kortärmad skjorta med puffärm, svart kavaj, svarta stilettpumps.
ska du göra nu?: ska snart på lunch
ska du göra imorgon?: jobba och sedan shoppa med Amine
sa du senast och till vem?: Suveränt, tack, vi hörs till en kille som lovade att maila mig ett årsbesked
sa någon till dig senast?: Nicki, har du mat med dig eller ska du med ut och äta?
tror du på?: att det lönar sig att vara ambitiös och duktig
tror du inte på?: att jag kommer att slippa jobba över idag

favoriter...
vad använder du just nu för jacka? svart från Acne på fritiden, bara kavaj på jobbet
vad använder du just nu för skor? olika, de flesta svarta med klack.
favoritfärg på kläder? svart, vitt, grått, rosa
favoritmaterial på kläder? bomull?
vilka kläder skulle du vilja ha just nu? någon fin kjol
favoritaffärer? Beror alldeles på vad jag är på jakt efter
för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Beror på
vad har du för tröjstorlek? Small eller 34/36

ditt rum..
stort, litet eller mitt emellan? sovrummet är medel, lägenheten är runt 60 kvadrat, men svarar väl för sovrummet då.
vilken färg på tapeterna? caffe latte aktiga
vilka färger går rummet i i övrigt? vitt, svart, begie
favoritmöbel i rummet? sängen
varför? den är skön och jag gillar att sova
vad vill du ändra där inne? få upp några tavlor på väggarna
vad har du på väggarna? en tavellist utan så mycket mer på än ett svartvitt foto
vad har du där inne av följande: a) tv? nej b) video/dvd? nej c) dator? nej d) telefon? nej e) tv-spel? nej
vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? en väg, ett cykelställ och några träd
vad gör du oftast i ditt rum? sover
vem förutom du brukar sova i din säng? Pojkvännen

SOCIALT
1. senaste konserten du var på? Kommer inte ihåg
2. vad har du i din a) jackficka just nu? En hårsnodd b) väska just nu? plånbok, mobil med headset, tuggummi, 2 läppglans, kalender och nycklar c) handväska eller liknande just nu? Trodde att det var det jag svarade på nyss?
3. vad är du beroende av? Ingenting? Kärlek och vänner?
4. vilket land kommer du i från? Sverige
5. vilken sorts lypsyl använder du? Rosebud
6. vad tror du på inom religon? Orkar inte fundera på religion
7. vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Eftersom jag inte gått ur svenska kyrkan utan fortfarande är med så är det kristendom
8. vad köpte du senast? En present till Mathilda som fyller år på lördag
9. vad bor du i (villa, lägenhet, husvagn...)? Lägenhet (vem bor i husvagn?!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är det för monsterhäst du har då? ;)