söndag 13 maj 2007

Helg

Fredagskvällen bjöd på mycket trevligt födelsedagskalas hos en av tjejkompisarna. Grillning och drinkar och lekar blandades med uppdateringar på vad som hänt sedan sist och planerna för närmaste framtiden. Utgång var planerad, men någonstans kom vi av oss och festen fortsatte hemma istället. Trots detta var jag inte hemma i min egen lägenhet förrän vid halv fyra tiden. Det som kändes bra var att det var vi i gamla tjejgänget som var kvar till slutet av festen, och även om vi glidit längre från varandra på slutet så är det ändå vi som är närmast varandra. Det kändes som man fick hyfsad koll på varför vissa personer agerat som de gjort, det kändes som ämnen som varit väldigt känsliga ett tag för vissa nu gick att prata om hyfsat normalt igen. Skönt. Allt kommer att ordna sig, iallafall hoppas jag det. Jag behöver mina bästisar.

Lördagen betydde sovmorgon, något som jag verkligen sett fram emot. Länge sedan jag sovit så länge faktiskt. Det blev också en sväng ut i skogen på Svarta Monstret, som skötte sig hyfsat bra. Han hispar inte upp sig lika mycket när han har sällskap och sällskap fick vi av Sandra på sin lilla islandshäst. På kvällen slötittade jag själv på Eurovision Song Contest eftersom pojkvännen vägrade. Nästa år ska jag också vägra att titta. Fast det säger jag i och för sig varje år.

Planerna för söndagen är oklara. Vi har just varit och ätit lyxig brunch på ett hotell som ligger ganska nära där vi bor. Mycket gott! Lutar åt att det bara blir slappande. Kanske ska jag börja läsa lite i Fashion Babylon som legat oöppnad på mitt sängbord ett par veckor, men jag har aldrig koncentrationen att ta det lugnt.

Blev förresten kontaktad angående ett jobb som verkade spännande. Tyvärr är det alldeles för tidigt för mig att ens börja fundera på att byta jobb igen, otroligt synd att detta erbjudande inte kom om ett år eller så. Fast jag antar att det kommer fler erbjudanden....Nu ska jag dricka en kopp kaffe.

Inga kommentarer: