torsdag 31 maj 2007

Kaffe

Jag gillar kaffe. Dock inte över alla mina saker.

Min dag började med att min chef kom och satte sig på mitt skrivbord för att prata lite med mig. Med sig hade han en kaffekopp. Han var engagerad och flaxade med armarna och helt plötsligt flyger hans kopp ur handen och jag har kaffe över hela mitt skrivbord! Inklusive min miniräknare, mina anteckningsblock, min mobil och min kalender. Min snygga kalender liksom.

Nu stinker det kaffe här och jag har orginalpapper som ska till kund med kaffefläckar på. Där fixade han mig extrajobb som jag inte har tid med.

Nu kom han nyss och erbjöd mig en filofax med företagets logga på. Inte direkt någon värdig ersättare för min fina Ordning & Reda- kalender men den får väl duga ett tag. Dessutom gav han mig 4 Pago-juicer sedan hans frukostmöte som plåster på såren liksom.

Mest plåster på såren är dock att han har kaffefläckar på sina byxor som han försökt tvätta bort, vilket har lett till att det ser ut som han kissat på sig. Skadeglädje liksom ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Svar: Haha, ta det inte föööör personligt! Tror att de allra flesta brukar bli det av det testet vad jag har förstått. Men det är ju alltid kul att kolla ;)