tisdag 15 maj 2007

Igår, idag, imorgon

I flykt från vad jag borde göra slänger jag in ännu en lista. Jag har stulit den ifrån någon annan, men kan inte komma på vem.

För 10 år sedan
- Gick jag på gymnasiet
- Satt jag mest och drömde
- Sålde jag min älskade ponny som jag växt ur för länge sedan
- Hängde jag alltid med tjejerna som jag fortfarande är med så ofta jag kan, världens underbaraste
- Hade jag på mig Filippa K-jeans, eller Miss Sixty, och en svart kavaj i skolan.

För 5 år sedan
- Bodde jag i London tillsammans med Irländaren i världens dragigaste hus.
- Lyssnade jag massor på sådant som Starsailor, Embrace och Coldplay.
- Tyckte jag att det var helt normalt att slå på varmvattenberedaren en halvtimme innan man skulle duscha.
- Tyckte jag att man kunde äta indisk take-away minst tre dar i veckan
- Svepte jag pints som ingen annan

För 3 år sedan
- Pluggade jag för fullt och hade lagom ångest för framtiden.
- Höll jag på med världens längsta uppbrytningsprocess med Irländaren (vilket spelade in på min framtidsångest...)
- Mådde jag hyfsat dåligt p g a punkten ovan
- Flyttade jag hem till Sverige igen.
- Tränade jag massor

För 1 år sedan
- Letade världens bästa pojkvän och jag efter lägenhet tillsammans.
- Vantrivdes jag otroligt mycket på mitt gamla jobb och sökte nästan alla jobb jag hittade i rätt sektor.
- Hittade jag jobbet jag har nu
- Planerade jag den sommarens äventyr för fullt
- Fick jag veta att en nära vän var allvarligt sjuk

För en månad sen
- Längtade jag efter sommaren
- Hade jag hur mycket som helst att göra på jobbet
- Spenderade jag en vecka i New York tillsammans med pojkvännen.
- Försökte jag organisera om i min garderob men gav upp
- Funderade på om jag skulle hitta en annan häst att rida istället för Den Svarta eftersom han var helt hopplös.

Igår
- Sov jag länge
- Gnällde jag över att det inte var sol ute
- Kollade jag på dvd
- Lagade jag middag till mig och pojkvännen
- Kollade jag över mitt aktieinnehav

Idag
- Har jag jobbat
- Har jag fått mail av en gammal barndomskompis och det mailet gjorde mig mycket glad
- Har jag hoppat med Den Stora Svarta utan att några bommar gick sönder
- Har jag duschat och använt min underbara Redkeninpackning
- Har jag försökt plugga utan att lyckas

Imorgon
- Ska jag jobba igen
- Väntar ett planerat tufft löppass med backträning
- Ska jag försöka lämna in några skor på omklackning
- Ska jag köpa ny mascara för min Dior Show är slut
- Ska jag försöka ta det lugnt och varva ner bättre än idag

Inga kommentarer: