onsdag 9 maj 2007

Tungt

Med regnmolnen hängande gråtunga på himlen var jag ute och sprang 45 minuter efter jobbet. Det var tungt idag, det kändes som om jag aldrig riktigt kom över den där tröttheten som alltid brukar komma efter en kvart sådär. Inte heller lyckades jag med projektet att rensa huvudet medan jag sprang.

Det är vidigt mycket att göra på jobbet just nu, nästan månadsslutsmycket trots att det bara är början av månaden, och samtidigt tar jag på mig extrajobb. Jag känner att jag behöver visa framfötterna och jobba allt jag kan för att ha någon möjlighet att komma vidare (trots att jag mer och mer börjar tro på det pojkvännen säger, att vassa armbågar och att kunna snacka ger bättre möjligheter än att vara ambitiös och duktig). Planen är att jobba allt jag kan och leta mig vidare efter ungefär ett år till på denna tjänst. Det är absolut inget fel på mitt jobb, men jag känner att jag måste vidare efter ett tag. När saker strular till sig och jag hamnar emellan och får lägga tid och energi på att reda upp andras misstag känns det där året ibland långt bort.

Jag är bara så glad att jag vid sådana här tillfällen har det bra hemma. Hade jag inte haft min älskade pojkvän hemma som stöttar mig och kramar mig och pussar på mig hade det ibland varit riktigt tungt.

Men nu gnäller jag. Det får det vara nog med. Nu ska jag lägga mig på sängen och läsa och hoppas att min huvudvärk försvinner.

Inga kommentarer: