torsdag 3 maj 2007

Jobb och träning

Tillbaka vid mitt skrivbord efter snabblunch och träningspass. Skippade pumppasset och sprang 45 minuter på löpband istället. Det är så skönt att springa och få rensa huvudet litegrann. Det är bara att orka förbi den där första tröttheten, som för min del kommer efter 15-20 minuter, och sedan går det hur lätt som helst. Och bäst av allt: det är så otroligt skönt efteråt.

Idag ska jag inte träffa folk alls, vilket gjort att jag är wild and crazy med tuggummirosa nagellack till mina strikta kläder, ett faktum som tre av mina (manliga) kollegor påpekat (och en av dem, straight och ganska macho, påpekade att han läst i Cosmo att rosa var hett i sommar varpå hela rummet asgarvade).

Tågbiljetter till sommaren har jag också bokat idag för ett superbilligt pris. Ett bra tag tog det dock eftersom både SJ:s hemsida och telefonväxel la ner samtidigt. Efter 20 minuters telefonkö lyckades jag iallafall fånga billiga biljetter till mig och pojkvännen, rätt nöjd med det.Nu har jag massor att göra.

Inga kommentarer: