måndag 4 juni 2007

Måndag igen

Så var det då måndag igen... Helgen utnyttjades effektivt, minst sagt. På lördagen blev det glassätande i en park på dagen med pojkvännen, en del shoppande och på kvällen tjejmiddag med tillhörande fotbollskväll. Måste ju säga att en match med oss som kommentatorer istället för de riktiga skulle varit... spännande?!

På söndagen seglades det ut i skärgården med två kompisar och en av dessas pojkvän. Jag är absolut ingen båtmänniska, men det var underbart skönt att glida runt där på det glittrande vattnet, rogivande helt klart. Att mitt ansikte efter söndagen intagit en knallröd färg är sådant man får leva med (aj).

Nu känns det som om nedräkningen till semestern om nästan exakt en månad snart kan börja. Vi har asmycket att göra på jobbet, iallafall jag, men jag misstänker att det är slutspurten nu. Utanför mitt jobbfönster strålar solen och p g a vår trasiga AC är det värsta medelhavsvärmen inomhus och jag har i smyg sparkat av mig mina pumps under bordet och drömmer mig bort.

I kväll blir det sista ridturen för denna termin eftersom mitt svarta monster imorgon drar iväg på semester. Sommarbete söderut that is. Håll tummarna för att solen fortsätter skina ikväll.

Inga kommentarer: