tisdag 19 juni 2007

Innebandy

Under eftermiddagen går den av stapeln. Jobbets innebandymatch mot Göteborgskontoret. Med klubba lånad av en av pojkvännens kompisar, svarta shorts, fotbollsstrumpor och en asful grön matchtröja med jobbets logga fram och "8 Nicki" på ryggen ska jag vara med och slåss på vänsterkanten. Sådana ursäkter som att jag inte kan spela innebandy (sant), är bollrädd (sant), är klubbrädd (sant) och att jag är mycket mindre än alla gubbar och kommer att tacklas ihjäl(sant) godkändes inte som ursäkt för att slippa spela så jag får väl göra ett försök iallafall, tills jag joinar ekonomitanterna som watergirls vid sidan av planen. Dock känns det lite uppmuntrande att göteborgarna enligt rykte fått ännu fulare tröjor än vi.

För övrigt: 17 arbetsdagar till semester.

Inga kommentarer: