fredag 15 juni 2007

Fest

Brist på tid och brist på inspiration har gjort att bloggen fått stå tillbaka ett tag, men nu ska jag göra ett försök.

Ikväll är det dags för jobbets sommarfest. Eftersom den lilla kylen i köket är fullproppad är det staplat kartonger med öl längs nästan hela ena väggen i rummet jag delar med tre gubbar. Dessa tre sitter och tittar längtansfullt på dessa lådor och funderar på om chefen skulle märka om en låda fattades. Någonstans finns också enligt uppgift champagne och bag-in-boxar med vin gömt. Hade det funnits på mitt rum misstänker jag att jag befunnit mig i samma dreglande position som mina rumskamrater. Partajet börjar klockan fyra och det är lite oroväckande att jag har ett ärende som måste bli klart idag, men där underlagen ännu inte kommit på faxen. Skulle inte vara så kul att lämna festen för att gå och jobba liksom.

Annars har det varit en ganska hektisk vecka där jag hunnit med 2 after work, vinkat hej då till min monsterhäst som åkte på semester/sommarbete och en glass tillsammans med Amine. Har också råkat shoppa mig en See by Chloé-topp och ett gäng H&M-linnen att ha i sommar. Och lekt duktig housewife och lagat mat till mig och pojkvännen tre av veckans hittills fyra kvällar. Och har lekt en del med Facebook och hittat på människor jag glömt att jag kände. Typ.

Inga kommentarer: