söndag 17 juni 2007

Festutmattad

Söndag eftermiddag och är helt slut och inte alls utvilad som man borde vara. Helgens festligheter verkar ha tagit knäcken på mig ;-)

I fredags var det som sagt jobbets sommarfest som, som vanligt, flippade ut ganska bra. Jag lämnade middagsstället vid halv ett tiden efter att koncernens vd viskat i mitt öra att han såg mig som ett chefsämne, kontorschefen doppade slipsen i sitt rödvin och vår nya växeltjej dansade något som killen bredvid mig beskrev som porrdans på matbordet. Så i hyfsat god tid lämnade jag kalaset och stapplade hem på mina stilettklackar efter att ha avgjort att jag inte skämt ut mig ännu, men risken ökade med alkoholintaget. Helt sjukt med firmafester, de borde ju vara något mer sansade än gymnasie- eller studentfester eftersom det är vuxna människor, men nä. De flesta jag varit på är 1000 gånger värre.

Lördagskvällen bjöd på mingel och klubbinvigning tillsammans med pojkvännen och ett par kompisar till honom. Jag och den andra flickvännen som var med intresserade oss mer för buffén än för mnglet till att börja med, men tillslut kom även vi igång. Minns en mycket givande diskussion med taxichauffören på vägen hem...

Snart vankas pizza och cola, ska bara lyckas övertala min älskling att fixa det åt oss. Dock pratar han i telefon med sin chef just nu och jag misstänker att det inte är läge att avbryta. Ikväll är det bio som gäller och imorgon ska det jobbas igen.

Inga kommentarer: