onsdag 6 juni 2007

4 knop och strålande sol


Jag tillhör skaran som gillar att nationaldagen blivit röd dag. Inte bara för jag tycker att en nationaldag ska vara helgdag, men också för att detta lilla lediga andningshål kommer mycket lägligare än den där dagen i pingst vilken det nu var. Frågan är dock om min kropp gillar nationaldagen lika mycket idag p g a dagens aktiviteter.

Det blev segling för andra veckan i rad och jag ser mer eller mindre ut som en kokt kräfta efter en dag i shorts och bikiniöverdel på kompisens pojkväns segelbåt. Underbart skönt att vara ute en hel dag, äta jordgubbar på båten, dricka ett glas vitt vin, sola och glida fram i 4 knop bland glada människor i segel- och motorbåtar, se vattenskotrar swischa förbi och kolla på hur folk pysslar i sina stora trädgårdar. Som den seglingsamatör jag är ser jag det som min uppgift att sola på båten och överlåter seglandet åt killarna (efter jag kallat nån tamp för "ett snöre" är de nog tacksammast över att slippa min hjälp...ha ha).

Planen är nu att se kvällens fotbollsmatch tillsammans med mina vänner och när de lämnat mig se till att få några jobbpapper lästa och organiserade. Det är ju faktiskt en jobbdag imorgon igen. Nu har jag tröttnat. Semester where are you?

Inga kommentarer: