måndag 25 juni 2007

10 dagar till semester

Råkade visst slänga ihop en jobbansökan alldeles nyss. Jag gillar mitt nuvarande jobb och planen är att stanna här ett år till, men det där jobbet var bara såååå lockande. Ett finansjobb, men inte riktigt. Mycket resor, mycket träffa folk. Åh, vill ha. Men med lite logiskt tänkande så borde jag nog inte lämna detta ställe ännu. Min CV är redan lite flipprig som den är.

Men åh, vad jag kan se mig själv i den tjänsten. Och med den lönen som jag misstänker att ett sådant arbete medför.

Midsommar regnade för övrigt bort totalt ute i skärgården, vilket är konstigt eftersom alla andra hade fint väder. Näst roligast under helgen var att två kompisar förlovat sig efter en halv evighet tillsammans. Allra roligast var att det var en sådan impulsgrej av killen att den blivande bruden hade fått en typ Fantomenring av sin blivande (jepp, en sådan från en automat där man stoppar i en femma eller vad det nu är). Sedan är det en helt annan sak att jag hade blivit vansinnig om pojkvännen gjorde liknande med mig. Men kul var det iallafall. Grattis W och R!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

Annie - PD sa...

Det låter ju superspännande!
Mitt CV är också flipprigt men det var vad som krävdes för att få drömjobbet, kör på säger jag :)