fredag 27 april 2007

Tomt...

... är det på kontoret eftersom 99% av alla människor är på kurs. Själv fick jag vackert stanna kvar vid mitt skrivbord eftersom jag gått denna kurs under tiden jag jobbade på mitt förra jobb. Det är totalt dött här och det får mig att fundera på hur tempot kommer att vara i sommar. Anyway, lugnt och skönt har gjort att jag fått en del saker gjorda och i en hemlig överenskommelse med vår controller som också är kvar har vi kommit överens om att smita vid tretiden båda två.

Större delen av dagen har gått åt till att mailledes försöka planera sommarens semester tillsammans med pojkvännen. Vi är i valet och kvalet om en resa någonstans i Europa i sommar eller vänta ett tag och åka längre bort. Jag är så glad att han gillar att resa lika mycket som jag, och planen är väl att pricka in de där länderna som är kvar till summan 50 besökta innan jag fyller 30. Alla världsdelarna (förutom Antarktis) är iallafall avprickade, men det finns ju så mycket som jag vill se.

Sedan har jag kollat snygga väskor och skor på internet också, men där har jag gett mig tillfälligt köpförbud.

Planen är att idag efter jobbet åka och hoppa Monsterhästen. Han har varit såpass snäll på sistonde att det kanske kan fungera utan att förvandla bommarna till ved. Efter duschning och ombyte ska jag och tjejgänget slå oss ner på lämplig uteservering och dricka vin och relaxa.

En fyradagarshelg blev det visst, sedan jag upptäckt att jag har så mycket övertid att jag kan kompa ut på måndag. Städning, tvättning, grillning, sovning och slappning står på helgschemat. Nu ska jag kanske ägna mig åt lite jobbning också innan jag diskret ska smyga mig förbi vd:ns rum och ut i det fina vädret.

Inga kommentarer: