lördag 21 april 2007

Jag har stulit denna listan från en del andra bloggar jag brukar läsa. Lite sent kanske men här kommer mina svar.

Tio första
Första bästa kompis: Kristin
Första bil: min vrålåk (...), den vita Golfen
Första kärlek: Mikey. Vi gick på samma pre-school och han hade alltid en grå luvtröja på sig.
Första husdjur: marsvin
Första semester: till Cypern med familjen vid ca ett års ålder
Första jobb: sålde majblommor för att få in pengar till klassresa
Första köpta skiva: Carola på LP finns hemma hos föräldrarna...
Första riktiga kärlek: Irländaren. Jag trodde att det skulle bli vi för all framtid.
Första piercing: räknas öronen?
Första konsert: minns faktiskt inte.

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: vin på balkongen igår kväll
Senaste bilfärd: imorse
Senaste filmen du såg: jag sov till Livvakterna på ettan igår, räknas det?
Senaste ringda telefonsamtalet: på jobbet igår för att spåra ett försvunnet papper
Senaste bubbelbadet: kommer inte ens ihåg. Men det hade varit skönt med ett.
Senast spelade cd: en med av pojkvännen blandad skiva med nerbränd musik
Senaste kyss: imorse
Senaste gången du grät: för ett par dagar sedan av kombinationen jobbstress och trötthet
Senaste måltiden: frukost

Åtta har du nånsin...
Dejtat en av dina bästa kompisar: definitionsfråga
Blivit raggad på av bra kompis flickvän/pojkvän: njeä
Blivit kär vid första ögonkastet: nej, men intresserad
Fastnat med blicken i någons urringning: det har jag säkert
Fått ditt hjärta krossat: ja
Haft ett one night stand: ja
Sagt att du älskar någon utan att mena det: nej
Busringt till någon: ja, men det var mycket länge sedan

Sju saker du har på dig just nu...
1. Turkos tröja
2. Vitt linne
3. Mörkblå Sevenjeans
4. Vit bh
5. Vita trosor
6. Vita strumpor
7. Mina pärlörhängen

Sex saker du gjort idag...
1. Bläddrat igenom dagens tidning
2. Laddat ner lite ny musik till min Ipod
3. Funderat på att städa bort lite skor
4. Varit och handlat mat
5. Träffat på en gammal klasskompis sedan grundskolan
6. Pratat i telefon med pappa

Fem favoritsaker utan rangordning...
1. Min pojkvän
2. Alla mina skor
3. Mitt smink
4. Min Mulberryväska
5. Min kalender eftersom hela mitt liv finns där i

Fyra personer du kan berätta allt för...
Min söta pojkvän, Amine, Jennifer och Maja.

Tre val...
Blått eller rött? Blått
Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? Chips

Två saker att göra innan du dör...
1. Gifta mig och skaffa barn (kanske egentligen 2 punkter?)
2. Jobba utomlands ett tag till

En sak du ångrar...
Kommer faktiskt inte på någon just nu, men visst finns det saker jag ångrar..

Inga kommentarer: