tisdag 18 september 2007

Skogstur

Det finns inget som rensar huvudet så mycket som en ridtur i skogen. Tillsammans med det stora svarta monstret som jag rider ett par gånger i veckan begav jag mig ut i skogen för att hitta nya stigar att rida på direkt efter jobbet idag. Monstret var som vanligt pigg och framåt och när jag lät honom sträcka ut i galopp på en raksträcka i kanten av en åker gick det så fort att ögonen tårades och vinden ven om öronen. Underbart! Alla andra funderingar är låååångt borta just sådana stunder.

Nu är jag hemma, nyduschad och insmord och väntar på att pojkvännen ska komma hem från sin after work. Tills dess blir det till att ligga på soffan och läsa bok och dricka te.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh..vad mysigt det lät... Har ridit i hela mitt liv, men nu har jag bara en gammal pensionär som går i hagen..Saknar det extra mycket nu på hösten!