torsdag 20 september 2007

Förkylning och Blocket

Jag tror jag börjar bli förkyld. Jag blev helt kallsvettig när jag cyklade hem från jobbet och det brukar jag verkligen inte bli av den lilla cykelturen. Dessutom tappar jag rösten då och då och min hals känns lite konstig. Jag har verkligen inte tid att bli förkyld så jag försöker bota min förkylning med c-vitaminbrus och en stor kopp chai. Inte en kombination som jag rekommenderar.

Jag var effektiv när jag kom hem från jobbet, trots förkylningen, och rensade ur en låda i vårt källarförråd. Jag och pojkvännen har bott ihop i över ett år, men fortfarande har vi ouppackade lådor i källaren. Misstänker att det är ett tecken på att man har alldeles för mycket saker, eller vad tror ni? Iallafall, hittade gamla ridkläder som jag knappt använt och la för första gången upp en annons på Blocket. Skulle någon nappa på min annons finns det helt klart mer grejer där nere som jag kan göra om experimentet med. Bättre att få några kronor än att slänga (som jag oftast gör) eller lämna till välgörenhet (som jag gör då jag orkar engagera mig).

För övrigt höll jag nästan på att söka ett jobb idag. Jag var millisekunder från att klicka på "skicka", men bangade ur i sista sekunden. Jag måste jobba kvar över nyår iallafall. Hela min framtida karriär kommer väl att vara körd om jag på mitt cv haft 3 jobb inom 2 år och är på jakt efter ett nytt. Frågan är hur mycket eventuella framtida arbetsgivare tar hänsyn till att jag egentligen haft ett riktigt jobb, de andra två var ju bara en konsulttjänst respektive vikariat, så jag tycker att jag har bra förklaringar till att jag sökt mig vidare från dem. Sånt där är svårt...

Inga kommentarer: