onsdag 12 september 2007

Ännu mer jobbfunderingar

Företaget jag jobbar på är mellanstort. Däremot ingår det i en koncern som är ganska stor och växer så att den knakar. Jag vet att jag skulle trivas att jobba i ett av de andra företagen inom koncernen och jag har, diskret såklart, försökt hinta det till personen som är chef där. Inte för att det är aktuellt ännu, men längre fram. Om mina hintar gått fram eller inte är jag osäker på. I alla fall, personen som är chef där skickade i förmiddags ut ett mail till mig och de andra som sitter i samma position som jag för att kolla lite angående om vi skulle vara intresserade av en liten utbildning i vad de håller på med etc. Jag är mycket nöjd med att jag fick ihop ett 1. artigt 2. konstruktivt och 3. lite lätt smörigt mail tillbaka till henne. Bara att hålla tummarna för senare i höst.

Som jag känner nu är det att nästla mig in där eller leta mig vidare efter nyår. Min hjärna behöver utvecklas mer. Vill ju egentligen inte ha ett jobb där jag vissa dagar kan leka bort flera timmar med Facebook och bloggar. Även fast det också är skönt. Och till mitt försvar är vissa dagar så jäktiga att jag knappt hinner äta.

1 kommentar:

Annie - PD sa...

Det är förgörande att ha för lite att göra för ofta... Så var det när jag jobbade inom en stor försäkringskoncern och trots att jag gillade bolaget dog jag inombords.

Sätt hela tiden nya mål, det behöver inte bara gälla jobbet utan kan även vara privat.