måndag 8 oktober 2007

Höst

Tiden springer iväg och jag hinner inte riktigt med känner jag. Det är liksom redan oktober, 6 grader i morse, det känns som man nyss kom tillbaka efter sommarsemestern och nu är det hyfsat snart jul.

Mitt skrivande här är ganska sporadiskt och jag förstår inte riktigt varför det blivit så. Jag gillar ju att skriva och skriver alltid massor, men det liksom låser sig för mig när jag sätter mig här. Jag läser däremot andras bloggar varje dag, så även om jag inte lämnar några spår efter mig så finns jag här...

Det är hysteriskt mycket på jobbet just nu, men det är bra, dagarna rullar på och går ganska fort. Jag har fortfarande inte riktigt bestämt hur jag ska göra gällande jobb. Jag ska på intervju på ett ställe om någon vecka, men jag vet inte om det är riktigt det jag vill göra heller. Det jobbet är ungefär samma som jag gör idag, men på ett företag som jag länge velat jobba för, en stor investmentbank. Frågan är däremot om jag kanske inte vill ta ett steg åt sidan också, arbeta mer med själva produkterna båda företagen håller på med. Men, men. Jag går på intervjun och får väl se vad som händer. Jag är ju i en bra position just nu, det är liksom inte som om jag behöver det där jobbet. Så jag kan ju faktiskt ta i ordentligt med mina krav och så.

Hann med en snabbsväng på stan idag för att leta efter ett par svarta byxor som var tillräckligt snygga för att kunna ha på jobbet istoppade i stövlar, men ingen lycka ännu. Svarta jeans funkar inte riktigt för vår dresscode och det mesta annat jag hittade hade för breda ben. Tips?

Nu, innan jag blir för trött, ska jag ta på underställströjan och mina löparkläder och ta mig en kort löprunda. Blir dock en asfaltssväng, alldeles för mörkrädd för att våga mig ut på ett kolmörkt löparspår.

1 kommentar:

Annie - PD sa...

Känner igen det där att det låser sig. Skrivkursen jag går nu är riktigt bra.

Tips på brallor kan vara Benetton. I deras bassortiment ingår ett par svarta smala byxor i lite finare men styvt tyg. De håller formen så bra. Hoppas att de fortfarande finns... :)