onsdag 10 oktober 2007

Gubbar och älgar

Den här veckan har det än så länge varit lugnt och skönt på jobbet. Anledningen till detta är älgjakt. Gubbarna på mitt jobb har tre intressen: pengar, bilar och jakt. Nu är det tydligen älgjaktstider vilket resulterar i att ca hälften av arbetskamraterna är lediga. Resterade personer, som inte är fått ledigt/ ska ha ledigt nästa vecka/ inte jagar sitter och gnäller och pratar om älgar. Eller vildsvin. Eller björnar. Bra handskar för jakt, bästa jakttornen i norduppland och sätt att stycka älg har avhandlats än så länge idag. Mitt intresse för jakt är t o m svalare än mitt intresse för bilar så jag sitter mest tyst och pysslar med mitt i ett hörn. Rätt skönt faktiskt.

Denna vecka är sjukt uppbokad. Förutom jobbkonferens torsdag morgon-fredag natt på hemlig ort ska jag till sommarstugan tillsammans med pojkvän och ett par kompisar lördag-söndag. Ett träningspass ska hinnas med ikväll, beställda böcker ska hämtas ut (läst ut Flyga drake av Khaled Hosseini, rätt bra faktiskt) , BRF-möte ska eventuellt deltagas på och jag tror att jag lovat en fika med en kompis också. Puh.

Fast egentligen. Jag ska inte klaga. Jag gillar ju att vara busy. Att bara sitta och räkna ner tiden är det värsta jag vet.

Inga kommentarer: