fredag 3 augusti 2007

X

Igår fick jag ett mail från Exet. Alltså inte det ex som jag i denna blogg nog refererat till som Irländaren, utan killen som kom mellan Irländaren och min älskade sambo. (Nu låter det som om pojkvännerna har avlöst varandra på löpande band, men egentligen är det bara dessa tre som varit mer eller mindre seriösa pojkvänner).

Exet och jag har, förutom en katastrofal fika en regngrå lördag för några år sedan, inte haft någon direkt kontakt sedan han dumpade mig för några år sedan (en dumpning som nästan var framkallad av mig själv och det jag ville eftersom jag hade mycket annat i huvudet just då plus att jag på den tiden hatade att ta konflikter). Anyway, igår låg det i min inbox ett långt mail från denna person i vilket han började med att berätta lite om vad han pysslade med just nu, för att sedan gå in på att bla bla bla han saknade mig, att hans förhållande just nu höll på att ta slut, att han ångrade saker som hänt mellan oss bla bla bla och att jag gärna fick höra av mig och jag antar att det inte finns någon chans, men om... Vad tror människan liksom? Genom de gemensamma vänner vi har så borde han definitivt veta att jag är sambo sedan flera år tillbaka och har ett seriöst förhållande. Vad svarar man på ett sådant mail? Hur tänker killar? Det är andra gången en sak som denna händer mig.

Skulle bara säga det.

Inga kommentarer: